ADALL Attending Diversity in Adult Language Learning

Jak poradzić sobie będąc nietypowym uczniem? Jak efektywnie uczyć grupy złożone z bardzo różnych ludzi?

Żyjemy w erze indywidualizmu. Od dziecka uczy się nas wyrażać nasze indywidualne zapotrzebowania i rozwijać jednostkowe talenty. Nauczanie, kiedyś tak schematyczne i uporządkowane teraz ma być indywidualne i oparte na potrzebach jednostki. Jednak możliwości finansowe uczniów, ich rodziców i lokalnych samorządów są oczywiście zbyt ograniczone by każdego uczyć oddzielnie. Języków i innych przedmiotów zwykle uczymy się w klasach lub grupach. W szkołach prywatnych typu English Unlimited jak i w nauczaniu publicznym staramy się by te grupy były jak najmniejsze – zdarza się mimo wszystko, że istnieją w nich zauważalne rozbieżności.

Rozmaitość w grupach to inne osobowości: jedni są spokojni i metodyczni, inni wolą dynamiczne zajęcia pozwalające użyć własnej wyobraźni. Oczywiście uczestniczą mężczyźni i kobiety. Coraz częściej też ludzie różnych narodowości i wielu wyznań. Istnieją pewne różnice w poziomie i umiejętnościach językowych. Do tego dochodzą rozmaite przekonania polityczne – ostatnio powód wielu nieporozumień i gorących debat. Nauczyciele muszą zmierzyć się z wyzwaniem nauczania tych ludzi razem i efektywnego przekazania języka osobom tak różnym.

Opisane problemy to życie codzienne nauczycieli. Wszyscy radzimy sobie jakoś z tym zagadnieniem. Nie jest ono też typowo Polskie. W innych krajach różnice mogą być jeszcze bardziej zauważalne. To właśnie w Hiszpanii urodził się pomysł projektu jaki pomógłby nauczycielom w tym trudnym zadaniu. W szkole Escuela Oficial de Idiomas Alcalá de Guadaíra narodził się pomysł Projektu Adall ( Add all – w tłumaczeniu „dodaj wszystkich” to hasło przyświecające całej pracy projektu) mającego pomóc w rozwiązaniu problemu.

Od dłuższego już czasu pracujemy razem z innymi partnerami nad projektem ADALL (http://www.adallproject.eu) Projekt ma się ku końcowi i powoli kształtują się jego produkty. Gotowe do użycia i pomagające nauczycielom w tym trudnym zadaniu. Nauczyciele zainteresowani problemem mogą zajrzeć na stronę FB https://www.facebook.com/ADALLproject/ Projekt miał za zadanie opracować podręcznik z praktycznymi ćwiczeniami. By ułatwić dostęp do niego nauczycielom powstała też aplikacja mobilna zawierająca wszystkie te produkty razem. Będzie ona sama dodawać ostatnie brakujące elementy, ale już teraz jest ciekawym źródłem informacji i ćwiczeń związanych z tematem. Aplikację można już pobrać ze sklepu dla urządzeń mobilnych IOS i ANDROID. Czyli sklepu APP storę oraz nieco bardziej popularnego w Polsce sklepu Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=com.conduit.app_1d55e6054fdb4d08bcae59a79728b7ee.app&gl=PL)

Jesteś nauczycielem i szukasz pomocy w codziennej pracy? Koniecznie zajrzyj! Jesteś uczniem i widzisz jak powyższe utrudnia ci pracę w Twojej grupie? Podsuń link nauczycielowi!

Oto my podczas ostatniego spotkanie partnerów w Gdańsku!

Sami reprezentujemy całą gamę rozmaitości.

Zapraszamy !

Pracownicy szkoły językowej English Unlimited

Gdańsk


ADALL Project

www.adallproject.eu | @ADALLproject